04CB7111-419D-4028-9F3B-116D8371EA9C.jpeg


關於這首歌 Tylor Swift 在推特鄉村電台貼文的剪輯影片中分享

 

I Bet You Think About Me' 是我與 Lori McKenna 共同創作的一首歌,她是我最喜歡的創作歌手之一。我一直想和她一起工作。我在她家中與她一起寫了這篇文章,當時我在“Speak Now”巡迴賽中演奏 Foxboro 體育場[2011  6 月]。

 

我們希望這首歌像喜劇一樣,厚著臉皮,有趣,不關心任何人對你的看法,有點像分手歌曲,因為Red上有很多不同類型的令人心碎的歌曲。

 

有些歌非常真誠、堅忍,令人心碎和悲傷。我們希望這成為我喜歡的每個時刻,我不在乎任何事情。” 我們想讓大家大笑,也想成為一首酒醉歌,我認為這就是它最終的樣子。

 


 

[Verse 1: Taylor Swift]

 

3 AM and I’m still awake, I’ll bet you’re just fine

凌晨三點了,我依舊清醒,我猜你過得很好吧

 

Fast asleep in your city that’s better than mine

在你的城市酣然入夢,睡得比我還要安穩

 

And the girl in your bed has a fine pedigree

家世顯赫的女孩,睡在你旁邊

 

And I’ll bet your friends tell you she’s better than me, huh

然而,我敢相信你的朋友都說他比我好很多 

 

[Verse 2: Taylor Swift]

Well, i tried to fit in with your upper-crust circle

我試著適應你的上流社交圈

 

Yeah, they let me sit in back when we were in love

是啊,當我們再一起的時候,他們讓我坐在後面聽

 

Oh,they sit around talkin' about the meaning of life

噢,他們圍著一圈坐著,聊著人生的意義

 

And the book that just saved 'em that I hadn’t heard of

談論著我根本沒聽過的書,說得有多厲害

 

 

[Chorus: Taylor Swift & Chris Stapleton, Taylor Swift]

 

But now that we're done and it's over

但現在我們感情,到此為止

 

I bet you couldn't believe

我敢說你沒想到

 

When you realized I'm harder to forget than I was to leave

我離開時,你有多為我感到難以忘懷

 

And I bet you think about me

我相信你一定會想念我

 

[Verse 3: Taylor Swift]

 

You grew up in a silver-spoon gated community

含著銀湯匙出生的你

 

Glamorous, shiny, bright Beverly Hills

有魅力的、閃耀的、金光明亮的比佛利山

 

I was raised on a farm, no, it wasn’t a mansion

而我在農村長大,住得不是豪宅

 

Just livin' room dancin' and kitchen table bills 

生活簡單,茶米油鹽醬醋茶

 

 

[Verse 4: Taylor Swift & Chris Stapleton]

 

But you know what they say, you can't help who you fall for

人們都說「你沒辦法控制愛上誰」

 

And you and I fell like an early spring snow

你和我就像初期春天的雪 融在一起

 

But reality crept in, you said we're too different

但現實漸漸逼近,你說我們太不同

 

You laughed at my dreams, rolled your eyes at my jokes

你笑我的夢想,翻白眼地當作是一場笑話

 

 

[Chorus: Taylor Swift & Chris Stapleton, Taylor Swift]

 

Mr.Superior Thinkin'

遺憾大師

 

Do you have all the space that you need?

你有得到你需要的嗎

 

I don’t have to be your shrink to know that you’ll never be happy

我不用當你的精神病,就可以知道,你永遠不會快樂

 

And I bet you think about me 

我相信你一定會想念我

 

 

[Post-Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Chris Stapleton]

 

I bet you think about me, yes

一定會想念我,是的

I bet you think about me

你會後悔不已

 

 

[Bridge: Taylor Swift & Chris Stapleton, Taylor Swift]

 

Oh, block it all out

噢,封鎖一切 遠離喧囂

 

The voices so loud, sayin'

但心裡的聲音越大 說著

 

"Why did you let her go?"

為什麼你要跟他分手?

 

Does it make you feel sad

這種後悔有讓你感到難受嗎

 

That the love that you're lookin' for

這種真愛不就是你一直在尋找的嗎

 

Is the love that you had?

也就是你曾經擁有過的嗎

 

[Verse 5: Taylor Swift]

 

Now you're out in the world, searchin' for your soul

現在你遠離一切,找尋你的靈魂

 

Scared not to be hip, scared to get old

害怕跟不上流行、害怕變老

 

Chasing make-believe status, last time you felt free

追求過著虛假的地位,上次感受的自由

 

Was when none of that shit mattered 'cause you were with me

是因為你不在乎這些名利,因為當時我們再一起

 

 

[Chorus: Taylor Swift & Chris Stapleton, Taylor Swift]

 

But now that we're done and it's over

在現在我們的感情,到此為止

 

I bet it's hard to believe

我相信你會難以至信

 

But it turned out I’m harder to forget than I was to leave

原來我離開,是多麼的難以忘記

 

And, yeah, I bet you think about me

對,我相信你一定會想念我

 

 

 [Post-Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Chris Stapleton]

 

I bet you think about me, yes

一定會想念我,是的

 

I bet you think about me

你會後悔不已

 

 

[Outro: Taylor Swift, Taylor Swift & Chris Stapleton]

 

I bet you think about me when you’re out 

我相信你出門一定會想念我

 

At your cool indie music concerts every week

在週末聽獨立樂團音樂會的時候

 

I bet you think about me in your house

我相信你也會在你家想起我

 

With your organic shoes and your million-dollar couch

穿著環保拖鞋,躺在價值百萬的沙發的時候

 

I bet you think about me when you say

我相信,你一定會邊想我邊說

 

“Oh my god, she’s insane, she wrote a song about me”

我的天啊 她真的瘋了 他居然寫歌靠杯我

 

I bet you think about me

我相信他是這麼想我的

Information from genius

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 輕浪 的頭像
    輕浪

    輕浪

    輕浪 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()